• Beranda
  • Panduan
  • Area Anggota
  • Pilih Bahasa :
    Bahasa Arab Bahasa Bengal Bahasa Brazil Portugis Bahasa Inggris Bahasa Spanyol Bahasa Jerman Bahasa Indonesia Bahasa Jepang Bahasa Melayu Bahasa Persia Bahasa Rusia Bahasa Thailand Bahasa Turki Bahasa Urdu
Penanda Bagikan

TA DIGITAL

Analisis Pengaruh Pelayanan Pramusaji Dan Kasir Terhadap Tingkat Loyalitas Pelanggan Pada Rumah Makan Ayam Goreng Ny. Suharti Semarang

Fatkhur Rohman - Nama Orang;

Restaurant business should prioritize not only product quality but also service to compete In order to survive.

The purposes of this research are to identify the influence of the service of the waiters and cashier toward the loyalty of customers at Rumah Makan Ayam Goreng Ny. Suharti Semarang.
The data used in the final project are primary and secondary data. The data are collected by doing observation, interview and questionnaire. The technique of sampling is accidental sampling to select the respondents. Sample of this research are 60 respondents. The data are analyzed in multiple linear regression, coefficient correlation and determination coefficient, t-test analysis, F- test analysis. The analysis is processed constructively by SPSS 10.0 for windows.
The result of regression analysis with the assistance of SPSS program indicates that Y = 9,012 + 0,227X1 + 0,133X2. Based on t-test analysis t value for waiters is 2,081 and t table is 2,002 so t value > t table. It means that service of the waiters has positive influence on the loyalty of costumer. On the order hand t value for cashier is 1,113 and t table is 2,002 so t value < t table. It means that service of the cashier does not have influence on loyalty of customer. The influence of the service of the waiters (X1) and cashier (X2) toward the loyalty of customers (Y) at Rumah Makan Ayam Goreng Suharti Semarang is about 0,372; it means the correlation is low.


Fulltext
  • Harap masuk untuk melihat lampiran
Informasi Detail
Judul Seri
-
No. Panggil
AN 077 FAT 2010
Penerbit
Semarang : Politeknik Negeri Semarang., 2010
Deskripsi Fisik
xv; 61 Hal; 30 Cm
Bahasa
Indonesia
ISBN/ISSN
AN077/10
Klasifikasi
-
Tipe Isi
-
Tipe Media
-
Tipe Pembawa
-
Edisi
-
Subjek
PERILAKU KONSUMEN
Info Detail Spesifik
-
Pernyataan Tanggungjawab
-
Versi lain/terkait

Tidak tersedia versi lain

Komentar

Anda harus masuk sebelum memberikan komentar

  • Panduan
  • Area Anggota

Tentang Kami

Si-Repo adalah platform digital yang dikelola oleh UPA Perpustakaan Politeknik Negeri Semarang, menyimpan karya ilmiah seperti Tugas Akhir, Skripsi, dan Tesis dari sivitas akademika Polines, untuk mendukung kebutuhan akademik, penelitian, dan pengembangan.

Pengunjung Web

Hari ini : Minggu ini : Bulan ini : Total :

© 2025 — Perpustakaan Politeknik Negeri Semarang

Ditenagai oleh SLiMS
Pilih subjek yang menarik bagi Anda
  • Karya Umum
  • Filsafat
  • Agama
  • Ilmu-ilmu Sosial
  • Bahasa
  • Ilmu-ilmu Murni
  • Ilmu-ilmu Terapan
  • Kesenian, Hiburan, dan Olahraga
  • Kesusastraan
  • Geografi dan Sejarah
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Pencarian Spesifik
Kemana ingin Anda bagikan?